3

Toyota AYGO Drive Test de Iasi

Zilele trecute am primit o invitatie de a conduce pentru cateva zile noul Aygo de la Toyota Iasi. O masina mica din segmentul A, ce poate parea banala, doar ca de data asta treaba sta un pic mai altfel. Nu sunt mare fan al masinilor mici dar Aygo chiar poate impresiona pe oricine si asta pentru ca vine pe piata cu chestii noi si interesante.

Designul este inspirat din cultura tinerilor japonezi, in partea frontala, masina te intampina cu un “X” mare care pare o idee foarte interesanta, iar gama de culori este diversa, astfel incat tot timpul, noul Aygo atrage privirile pietonilor sau a celorlalti participanti la trafic.

In cele doua zile cat m-am bucurat de masina, la fiecare semafor zeci de priviri erau indreptate spre masina, ba chiar intr-o parcare au venit doi indivizi sa ma intrebe de motorul si pretul masinii.

20141001_105947 20141001_110013
La interior, Toyota ofera clientilor posibilitatea de diversitate, poti face ca masina ta sa fie unica, sa arate diferit fata de a altora, poti alege combinatii de culori pentru interiorul de tip glossy dar si un ecran cu touchscreen de 7 inch full color de unde poti controla multe sisteme de la bordul masinii, poti conecta smartphone-ul prin tehnologia bluetooth si sa ai acces la datele de pe el precum agenda telefonica sau muzica.

Scaunele arata bine, sunt confortabile si sportive, acestea vin cu tetierele incorporate, eu unul cel putin nu am avut nici o problema legata de confort in aceasta masina, nu stiu ce sa spun despre cei ce vor sta, daca vor sta vreodata, pe bancheta din spate. Mi-a placut foarte mult combinatia de culoare a masinii folosta pana si pe scaune, chiar si pe presuri.

20141001_104146

Aerul conditionat automat isi face treaba bine de tot iar toate comenzile masinii sunt la indemana, la capitolul ergonomie cei de la Toyota si-au facut treaba foarte bine pe noul Aygo.

Volanul este foarte interesant pentru ca arata ca unul sportiv, combinatia de piele ecologica si plasticul de tip glossy la care se adauga si comenzile pe volan care dau chiar foarte bine.

Masina arata bine, combinatia de culori, modul de personalizare, farurile de tip LED, acel “X” de pe botul masinii, ce duce liniile pana in spate, inchizandu-se prin acele stopuri usor agresive ce te duc cu gandul la Japonia, mie mi-a adus aminte maxim de jocul “Fruit Ninja”, fac din Toyota Aygo sa fie o masina atragatoare, care starneste simpatie si curiozitate.

20141001_110104

Motorul de 1 Litru VVT-i in 3 cilindri ce dezvolta o putere de 69 CP se comporta bine, poate fi agil in anumite situatii, iar consumul este iarasi surprinzator, Toyota a pus pe Aygo acel sistem care te indeamna cand sa schimbi viteza pentru a obtine cel mai bun consum de carburant, eu unul am avut media de 6,5 litri/100km in conditiile in care am folosit masina cel mai mult in timpul zilei la orele cele mai dificile din punctul de vedere al traficului.

Ce mi-a placut foarte mult este faptul ca masina vine cu sistemul de control al stabilitatii (VSC) dar si cu sistemul de asistenta la pornirea masinii in rampa (HAC), acest lucru l-am intalnit, cel putin eu, doar la masinile ce au cutie automata.

20141001_111808

Toyota Aygo este o masina destinata in mare parte tinerilor, poate fi personalizata dupa gusturile fiecaruia, ceea ce face ca masina sa fie mai interesanta si distractiva, mai ales cand le accepti indemnul de “Go Fun Yourself“.

Pretul de achizitie incepe de la 9.237 Euro cu TVA inclus iar Toyota ofera 5 ani sau 160.000 km garantie.

3 Comments

  1. Nu e rea deloc, arata interesant varianta asta care presupun ca e full, is curios cea chelboasa cum arata..

Leave a Reply to Razvan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *