Cand am primit aceasta invitatie m-am bucurat foarte mult si nu neaparat din cauza masinii cat a faptului ca dupa atatia ani, uite ca si bloggerii din Iasi sunt invitati la evenimente nationale. Am sa incerc sa scriu despre cele doua zile pe care le voi petrece in Bucuresti si Covasna, zile in care ma voi bucura de noile Renault Megane GT si mai mult ca sigur si Renault Talisman, noua nava amiral a companiei.
Odata cu rasaritul soarelui am plecat de pe Aeroportul International Iasi spre Bucuresti, timp in care nu am apucat sa-mi termin cafeaua de baut si am si ajuns la destinatie.
Am fost asteptat de Iuri, alaturi de care am plecat spre spre Pasajul Pipera la Meridian Nord. Acolo intalnindu-ma cu restul jurnalistilor si bloggerilor din toata tara si dupa o scurta prezentare am pornit pe traseu.
De data aceasta, francezii l-au desenat frumos pe Megane si se pare ca fura priviri pe strada foarte usor, nu vreau sa laud prea mult marca, dar se pare ca le-au iesit bine si cu Talisman sau Espace.
Partea cea mai frumoasa incepe odata cu Renault Megane GT care care vine cu directie 4Control cu punte spate activa si o directie mecanica ce face ca toate cele 4 roti sa fie miscate, astfel ca virajele sa fie mult mai sigure, eficiente si sportive:
– pana la 80* km/h, puntea spate contrabracheaza practic, cu un unghi maxim de 2,7 grade, scurtand raza de bracaj si imbunatatind agilitatea.
– la viteze mai mari de 80* km/h, puntea spate virează cu 1 grad, in acelasi sens cu cea frontală, imbunatatind astfel stabilitatea.
*80 km/h pentru modul Sport, 60 km/h pentru Eco, Confort, Neutral sau Perso.
Nu ma pricep eu prea bine la partea tehnica, dar daca pe noul Megane 2016, nu ar fi distanta atat de lunga dintre treptele de viteza si cursa ambreajului ar fi mai scurta, ai putea spune ca nu conduci un Renault, ci o masina construita de catre un brand premium. Masina chiar arata bine si uimeste prin design exterior, interior, confort si rezultatele tehnice.
Toata smecheria cu 4Control am testat-o pe circuitul de la Prejmer, alaturi de un pilot de raliuri, acolo s-a simtit bine diferenta pentru ca virajele se pot lua mult mia usor, mai ales cand vine vorba de condusul mai sportiv.
Pana una alta, ma pregatesc de ziua a doua de test drive, unde ma voi juca de la Covasna pana in Bucuresti doar cu Megane GT si voi reveni cu mai multe detalii.
One Comment