Daca era sa gandesc eu campania de promovare a noului model Talisman de la Renault, as fi ascuns toate siglele constructorului francez si as pune oamenii sa o testeze, sa spuna ce le place la masina si sa ghiceasca cine este producatorul. Sunt sigur ca nimeni nu s-ar gandi ca Talismanul este produs de Renault.
Masina arata senzational de bine si costa cu mult sub Volkswagen Passat care e competitorul direct. Sunt curios daca masina asta va prinde in Romania pentru ca romanul nostru doreste in continuare o masina la mana a doua sub brand premium, eventual german decat sa cumpere o masina noua premium la un pret cu mult sub competitie. Oricum fiecare are dreptul la propriile pareri si alegeri.
Experienta la volanul Talismanului este una norocoasa, masina arata foarte bine si merge in mare fel iar sistemul 4Control, care face ca rotile din spate sa vireze si ele este de-a dreptul super senzational. In curbe simti masina foarte bine si te ajuta in viraje mai ales in serpentine sau in situatii mai dificile. Nu intru prea mult in detaliile tehnice pentru ca nu ma pasioneaza si nici nu ma pricep la treaba asta. Sistemul asta l-am mai testat pe noul Megane GT, unde timp de 2 zile am reusit sa testez toata treaba asta atat in traficul de oras cat si in serpentine in drumul de la Bucuresti spre Brasov, vedeti cele doua zile de test drive cu noul Megane si Megane GT aici si aici.
Tehnologia 4Control inseamna 4 roti motrice, mai pe scurt, la viteza redusa, in functie de modul de condus ales din sistemul Multi-Sense, sub 50km/h, 60 km/h in modul Confort sau 80 km/h in modul Sport, rotile din spate se intorc invers fata de cele din fata la viraje, dar nu mai mult de 3,5 grade si toate astea pentru un plus de control in curbe. Cand viteza este mai mare decat cea precizata anterior, rotile din spate se intorc in acelasi sens cu cele din fata. Sistemul 4Control este tot timpul activ si ajuta masina sa vireze mult mai usor iar manevrabilitatea acesteia creste simtitor.
Am uitat sa spun ca Talisman nu se vrea a fi un inlocuitor pentru Laguna sau Latitude. Renault a pregatit de lupta un model nou ce promite multe si nu puteti vedea asta pana nu incercati masina.
La exterior masina arata de senzatie, farurile cu LED pure Vision se prelungesc in bara frontala cu doua extensii subtiri. Talismanul are 4,84 metri lungime si 1,86 metri inaltime iar portbagajul are un volum de 608 litri, fiind cel mai mare din clasa sa.
Talismanul are cinci versiuni de echipare Life, Zen, Business, Intens si Initiale Paris.
In ceea ce priveste motorizarile, au m-am jucat cu 1.6 diesel bi-turbo de 160 CP, dar Renault a pregatit pentru Talisman 5 versiuni de motorizare, cele pe benzina sunt 2.0 litri Energy TCe 150 de 150 CP si 1.6 litri Energy TCe cu 200 CP, pe diesel sunt disponibile 1,5 litri dCI de 110 CP, 1.6 litri Energy dCI disponibil in doua versiuni de putere de 130 CP si 160 CP. Cel mai economic motor este cel diesel de 110 CP ce are un consum mixt de 3,6 litri de motorina la 100 km si emisii de noxe de doar 95g/km.
Chiar daca este un Renault si multi dintre voi sunteti tetati sa spuneti ca e doar un Renault, daca aveti posibilitatea, chiar va recomand sa testati aceasta masina. Sunt sigur ca o sa ramaneti impresionati si cu siguranta nu veti uita prea repede experienta petrecuta la volanul noului Talisman.