Imaginează-ți că îți petreci toată viața îngrijorându-te… pentru nimic. Dacă forajul este afacerea ta, exact așa îți treci timpul – îți dai seama cum să învârti lemn, metal, piatră sau alt material obtinut în altceva decât un puț gol sau un spațiu gol. S-ar putea să credeți că forajul sună ca un subiect imens, dar este o provocare științifică și tehnologică. A devenit mult mai important în ultimii 100 de ani, pentru că, dacă nu ar fi foraje, nu am avea petrol – și nici mașini sau camioane – iar lumea modernă ar părea mult mai mult ca epoca buggy desenată, din secolul al XIX-lea. Fără exerciții, cum ați vindeca o durere de dinți, să vă construiți o casă sau să extrageți „nuclee” lungi de gheață pentru a confirma că schimbările climatice se întâmplă cu adevărat? Aceste lucruri sunt de fapt destul de importante … așa că haideți să aruncăm o privire mai atentă!
Ce este un burghiu?
Un burghiu metalic electric este o mașină care face găuri în ceva – dar este atât de simplu pe cât sună? Este o mașină în două sensuri ale cuvântului. Genul de burghiu pe care oamenii îl folosesc pentru bricolajele casnice are un motor electric, deci este o mașină în sensul de a fi un aparat electric, de zi cu zi, util. Dar este, de asemenea, o mașină simplă în sens științific strict, unde o mașină poate fi literalmente orice, de la un deschizător la o cheie de maimuță – orice, cu alte cuvinte, care ajută o persoană să înmulțească forța pe care o poate produce cu propria sa putere musculară. .
Vom reveni la știința exercițiului în curând, dar să luăm în considerare pentru o clipă marea gamă de mașini care zumzăie si zburlesc. Masinile au dimensiuni mari, de la platforme gigantice de ulei, care se ridică la sute de metri deasupra mării, până la mașini minuscule de mână care aruncau materialul în descompunere din dinți. Chiar și așa, aproape toate au trei părți-cheie:
Motorul
Fiecare burghiu are nevoie de un fel de sursă de alimentare, pe care o vom numi motorul. Într-un brat (cu o simplă burghiu de prelucrare a lemnului), motorul este o manivelă centrată în afara pe care o întoarceți cu mâna pentru a face forajul să se rotească folosind mușchii din braț. Un burghiu modern de bricolaj este condus de obicei de un motor electric puternic, cu o cutie de viteze care poate crește sau scădea viteza. La capătul opus al scării, instalațiile de foraj în aer liber sunt alimentate de motoare diesel uriașe sau compresoare pneumatice (mașini care conduc un burghiu folosind forța aerului comprimat care aruncă o conductă), care sunt ele însele alimentate de regulă cu motoare diesel.
În afară de sursa de alimentare, cealaltă parte cheie este burghiul, instrumentul rotativ, în formă de tijă, care taie sau găurește materialul pe care îl găuriți. Un bit este alcătuit din trei părți: gamba (partea superioară care se încadrează în mașină), corpul (zona dintre tijă și punct, cu răsuciri care se desfășoară de-a lungul acesteia) și punctul (capătul exercițiului bit care face tăierea), care, în sine, este alcătuit din buze (lame tăietoare ascuțite) și tocuri (zone de sprijin mai mari din spatele buzelor). Într-un fel de burghie electrică DIY sau un exercițiu de banc într-un atelier, burghiul este conectat la motorul (partea motorizată) a burghiului de către o clemă asemănătoare cu menghina numită mandrină; strângeți sau slăbiți fălcile mandrinei pentru a schimba un bit pentru altul, fie pentru a face găuri de dimensiuni diferite, fie atunci când a fost uzat.
Un burghiu de oțel dintr-o semănătoare tipică care prezintă părțile cheie: gamba, corpul, punctul, buzele și călcâiul.
Majoritatea burghiului au două caracteristici: un capăt ascuțit sau conic care taie sau răzuie lemnul, metalul sau alt material din cale și un fir cu șurub spiralat (numit șurub) care ridică materialul în sus în orificiu. . Uneori, burghiele sunt acoperite cu materiale super-dure, cum ar fi carbură de tungsten (un compus din metal de tungsten și carbon) pentru a le opri repede; adesea, însă, burghiul și arborele sunt făcute dintr-o singură bucată de oțel foarte dur, capabil să reziste la temperaturi ridicate – de obicei oțel de mare viteză (HSS) sau oțel carbon.