Anvelopele de iarna sunt extrem de importante, unele persoana prefera iarna sa mearga cu doua anvelope de iarna pe rotile cu tractiunea si pe cealalta parte cu anvelope de vara si au impresia ca vor scapa ieftin pe tot sezonul rece, ei bine este gresit, primejdios si poate costa viata unora.
Anvelopele de iarna sunt special create pentru anotimpul rece si ofera o aderenta mai buna atunci cand carosabilul are zapada, gheata, polei dar cel mai important atunci cand temperatura de afara este mai mica de 5 grade celsius. Specialistii spun ca trecerea de la anvelope de vara la iarna se face atunci cand temperatura exterioara nu mai depaseste 5 grade celsius.
Trebuie stiut faptul ca anvelopele de iarna sunt total diferite fata de cele “all season” si asta pentru ca aderenta este tota diferita fata pentru fiecare din cele doua anvelope. Cauciucul de iarna rezista mai mult si mai bine cand temperatura este scazuta, air cand acesta ia contact cu o suprafata rece , devine moale si are o aderenta mult mai solida.
Ne dam seama foarte usor care anvelope sunt de iarna, in primul rand exista un amrcaj european M+S, sau mai exista varianta intalnita mai des la americani, in care apare un munte si un fulg de zapada pe flancul anvelopelor. In uniunea Europeana, adancima minima trebuie sa fie de 1.6 milimetri, dar recomandarea este ca acestea sa aiba o adancime a profilului de minim 4 milimetri, iar pentru cei care folosesc masina pana si pe cele mai dificile conditii de iarna, adancimea trebuie sa aiba undeva la 8 milimetri.
Dupa cum spuneam mai sus, nu trebuie sa asteptam sa vina zapada ca sa schimbam cauciucrile si asta pentru ca vremea este capricioasa si niciodata nu vom sti cand sa fim pregatiti si doi la mana, atunci cand da prima zpada, toti se vor duce la vulcanizari si va fi foarte foarte aglomerat si siu ca timpul este pretios pentru toata lumea si ar fi pacat sa pierdeti mai bine de jumatate de zi pentru un schimb de gume. Trebuie stiu ca atunci cand temperatura pe timp de zi este intre 7 si 5 grade celsius, ala este moemntul potrivit.
Anvelopele de iarna trebuie sa contina aceasi presiune ca si anvelopele de vara, insa este una spect extrem de important de care trebuie tinut cont, faptul ca aceasta presiune trebuie din roti trebuie sa fie constanta, pe ntru rezultate mai bune la volan, va recomand sa verificati cel putin o data pe luna si neaparat atunci cand exista schimbari mari de temperatura.
Inca un lucru important spus de catre cei de la e-pneu.ro, un magazin online de anvelope care comercializeaza produse originale care au cea mai mare garantie din Romania, este legat de depozitarea anvelopelor de iarna: ele trebuie spalate si uscate inainte de depozitare si lasate intr-un mediu rece si uscat, departe de lumina si anumiti soventi precum uleiuri, benzina sau motorina.