0

Care sunt etichetele pentru anvelopele de vară și cele all season?

O anvelopă pentru toate sezoanele sau all season are o distincție clară între banda de rulare de iarnă (interioară) și de vară (exterioară).

Compusii de cauciuc

Compușii de cauciuc utilizați în anvelopele pentru toate anotimpurile / all season, trebuie să fie concepuți pentru a oferi performanțe la un nivel acceptabil la orice temperatură.

Compoziția anvelopei de vară este fără compromisuri – este concepută pentru a oferi performanță doar la temperaturi de peste 7 grade. Prin urmare, pe măsură ce temperatura ambiantă crește, anvelopele all-season nu pot atinge nivelurile de performanță rezervate modelelor de vară.

Pentru ca mai multi cititori i-au intrebat frecvent despre acest subiect, acest articol a fost editat si redactat impreuna cu specialistii de la magazinul online de anvelope SWS-Anvelope.ro.

Conturul anvelopelor

Conturul anvelopei este, cu alte cuvinte, conturul din jurul benzii de rulare. Acesta este vizibil atunci când este privit în fața benzii de rulare. Conturul unei anvelope determină suprafața de contact a acesteia, motiv pentru care dimensiunea sa este foarte importantă pentru aderența anvelopei.

Conturul anvelopei de vară este rotund, ceea ce asigură o rezistență scăzută la rulare și o aderență ridicată în condiții de vară. Conturul unei anvelope de iarnă este masiv și seamănă cu conturul pătrat al unei anvelope de iarnă.

Umerii masivi asigură o aderență bună în condiții de iarnă, dar vara provoacă o uzură mai rapidă a benzii de rulare și un consum mai mare de combustibil.

Anvelopele de vară nu au etichetele tipice asociate cu anotimpul pentru care sunt proiectate.

Simbolul M+S (“noroi și zăpadă”) pentru anvelopele multi-sezon

Acest marcaj este utilizat pentru anvelopele pentru toate sezoanele produse pentru piața americană. În realitatea europeană, anvelopele universale sunt de fapt mai apropiate de modelele de iarnă și au de obicei o pictogramă cu trei vârfuri de zăpadă (3PMSF).

Alături de aceste simboluri, cuvântul ALL SEASON apare adesea pe o anvelopă pentru tot anul. Ocazional, producătorii folosesc simboluri grafice individuale, suplimentare, care sugerează că anvelopa poate fi utilizată pe tot parcursul anului în diverse condiții meteorologice. Special pentru cititorii nostrii sws-anvelope a pregatit o oferta promotionala, vezi si profita oferta de anvelope off road 4×4 aici.

Simbolurile de pe anvelopele all-season.

Testele anvelopelor de vară și pentru toate anotimpurile

Anvelopele pentru toate sezoanele sunt adesea comparate cu cele de iarnă, mai rar cu cele de vară. Vezi promotiile la anvelope vara de la Sws-Anvelope.ro aici. Testele anterioare (de exemplu, ADAC sau AutoBild) arată că anvelopele pentru toate sezoanele au performanțe mai slabe decât anvelopele de sezon foarte bine cotate, în timp ce anvelopele multi-sezon bune au performanțe mai bune decât cele mai ieftine modele de sezon.

Ca regulă generală, anvelopele pentru toate sezoanele se comportă, de asemenea, mai prost decât anvelopele de vară bune în teste. Acest lucru este demonstrat de testele efectuate pe suprafețe uscate, atât la categoria frânare, cât și la categoria manevrabilitate. Anvelopele de vară câștigă datorită profilului benzii de rulare și a compusului de cauciuc.

Se întâmplă ca unele modele pentru tot anul să se comporte bine pe suprafețe umede, mai ales când vine vorba de aquaplaning, cum ar fi Vredestein Quatrac 3 sau Dunlop SP 4 All Seasons. Deși aceste anvelope au performanțe mai slabe decât anvelopele de vară bune, ele pot depăși multe produse din gama inferioară (în principal cele mai ieftine și mai puțin cunoscute mărci).

In speranta ca acest articol va fost de ajutor, va multumim pentru timpul alocat citirii lui si va invitam sa il transmiteti si rietenilor dumneavoastra ce anu nevoie sa stiu cum se diferentiaza anvelopele de vara de cele all season.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *