0

Noua ŠKODA Fabia

Weekendul asta m-am jucat cu noua generatie de Skoda Fabia, am avut la dispozitie pentru 3 zile doua din variantele de echipare. Ambele cu motor de 1.2 TSI de 110 CP, una avand cutia de viteze de tip DSG, iar cealalta avand superbul plafon din sticla. Skoda Fabia se gaseste pe piata in 4 versiuni pe benzina si 3 pe diesel cu puteri cuprinse intre 60 si 110 CP. Trebuie sa recunosc ca mi-a placut sa revin la cutia de viteze manuala, eu unul fiind un mare fan al cutiei automate, mai ales cea de pe noile masini BMW, cu atat mai mult am fost curios sa vad cum se comporta si un DSG, dar asta e o alta poveste. La plecarea din showroom-ul Openservice Skoda Iasi, recunosc ca am uitat ca mai trebuie schimbata si viteza, dar mi-am dat seama de asta pe la 3.000 – 3.500 rpm, suficient cat sa nu fie probleme.

Probabil toata lumea se intreaba cat consuma acest motoras, ei bine nu prea pot sa spun sincer, dar in oras nu am avut medie de consum mai mare de 8,5l/100 km si asta in mare parte pentru ca versiunea de cutie de viteze manuala are 6 trepte plus acel indicator care iti arata cand sa schimbi viteza pentru a scoate cel mai bun consum.

Masina este destul de silentioasa, motorul maraie usor si frumos iar sistemul audio te face sa te deconecteze de vremea de afara, desi multi sunt sceptici cu privire la acest motor de 1.2 TSI de 110CP pot spune sincer ca masina se comporta destul de bine, accelereaza bine, franeaza precis, in curbe se tine destul de bine iar suspensia destul de rigida te face sa uiti ca practic esti intr-o masina de oras, pacat ca nimeni nu s-a gandit ca scaunele sa fie montate ceva mai jos, nu stiu de ce, dar pozitia la volan este prea confortabila, mi-ar fi placut ca genunchii mei sa stea ceva mai relaxati sub volan, dar la urma urmei este o masina de oras, nu o sportiva.

La joaca cu #nouafabia #drivetest #testdrive #skoda #fabia #skodafabia #iasi

A photo posted by Bogdan Alupoaie (@ebogdan85) on


Interiorul masinii este unul destul de bine inchegat, precum obisnuiesc nemtii sa faca, nu se gaseste luxul de pe lume dar materialele par sa fie de calitate, la modul ca peste 5 – 10 ani, butoanele si consola sa mai existe in acelasi loc fara sa fie uzata sau schimbata cumva. la versiunile conduse, volanul din piele da o senzatie de sportivitate si oarecum lux, mai ales ca pielea era perforata, pedalele din aluminiu iar interfata audio, inclusiv cea de dupa sincronizarea cu telefonul mobil, te duc usor spre starea de confort pe care ti-o poate oferi o masina de o clasa mai mare.

Scaunele sunt destul de incapatoare, la inaltimea de 1.81 metri si 75 kilograme, vreau sa spun ca nu au fost probleme de nici o culoare, pe cand in spate situatia e un pic mai altfel, dar cu putin efort exista confort si in partea din spate si pentru persoanele mai inalte sau mai plinute.

Photo 18-04-15 15 17 39

Ce mi-a placut mult dar din pacate nu am avut timp sa testez este serviciul MirrorLink ce este un fel de oglinda a display-ului telefonului mobil, care inseamna conectarea telefonului la displayul masinii prin USB, efectiv display-ul telefonul tau se vede cu tot cu functiile sale pe display-ul Fabiei, ca de exemplu Google Maps, aplicatii de radio si/sau de muzica si tot felul de nebunii, pe langa asta poti avea pe telefon tot felul de rapoarte despre masina, precum media consumului de carburant, locurile prin care ai fost si asa mai departe.

Spre deosebire de vechea generatie, noua Fabia nu mai este o masina plictisitoare si banala, ba chiar una plina de viata ce abia asteapta sa-ti satisfaca nevoile si placerile. Modelul are un scor de 5 stele la testele NCAP ceea ce te face sa te gandesti la masina ca fiind una si pentru micile vacante de pe langa oras si nu doar la traficul greoi din Iasi. Are 6 airbag-uri si un sistem de franare automata in cazul apropierii bruste de autovehiculul din fata.

Photo 18-04-15 19 03 45

Pretul de pornire a noii Skoda Fabia porneste de la 9.920 Euro (inclusiv TVA) si in functie de optiuni si motorizari acesta creste. Skoda fabia nu e o simpla masina e o adevarata experienta si asta datorita evolutiei de la vechea generatie la actuala, iar sistemele moderne si inteligente plafonul panoramic din sticla, sistemul de sincronizare a smartphone-ului cu masina, Multimedia Bracket, pornirea prin buton Kessy si sistemul ColourConcept de culori personalizabile, Driver Activity Assistant (detectorul de oboseala), Speedlimiter, Hill Hold Control (asistentul pentru demararea din rampa) si functia electronica de monitorizare a presiunii din pneuri, noua servo-directie electromecanica, transforma noua Fabia in masina cu care nu vei trece neobservat prin oras sau prin parcarile acestuia.

La #drivetest cu noua #skodafabia #iasi

A photo posted by Bogdan Alupoaie (@ebogdan85) on

Pe scurt de tot masina m-a impresionat destul de mult din multe privinte, de exemplu interiorul pe cat de simplu este pe atat de complex iti da senzatia din exterior, motoarele moderne desi sunt mici reusesc sa devina foarte echilibrate si sa aiba consum de carburant redus, portbagaj neasteptat de spatios (330 litri), incalzire in scaune, materiale de calitate, Mirror Link, optionale diverse atat cat sa satisfaca toate stilurile de oameni, pe langa asta, producatorul iti permite sa alegi una din cele 15 pachete de culoare si de combinatii de culori, un lucru care sigur te va face sa nu te plictisesti de masina ta Skoda prea usor.

Ca lipsuri nu ar fi foarte multe lucruri, dar nu am putut sa observ lipsa comenzii de one-touch la geamuri, adica lipseste impulsul ce la o singura apasare sa duca geamul la maxim in jos sau in sus.

Galerie Foto noua Skoda Fabia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *